Osztályfőnök: Mézes Mihály gyógypedagógus
2023 szeptemberben indult a csoportunk 6 fő autista gyermekkel. Egy lány van a csoportunkban, mindenki kortárs.
Egy pedagógus és két asszisztens segíti a gyerekek mindennapjait.
Augusztus végén családlátogatás alkalmával ismerkedtünk meg a családokkal. Az első tanítási napon szívesen jöttek a gyerekek az iskolába, és maradtak velünk a csoportban.
Csoportunkat autizmus specifikus módszerek alapján építettük fel. Letisztult és strukturált környezettel fogadtuk a gyerekeket. Mindenki számára egyénre szabott feladatokat készítünk. A gyerekek számára egyszerű, jól átlátható napirendet alakítottunk ki, kezdetben kevesebb feladattal programmal, majd fokozatosan bővítettük ezeket. A napirend követését vizuálisan támogatjuk, fotókkal és piktogramokkal, tárgyakkal. A napi eseményekről naplót készítünk, ezzel segítve a gyerekek kommunikációját. A számukra megfelelő AAK-s módszerekkel segítjük továbbá a kommunikációjukat. Szabálykönyvet csináltunk a nehézséget okozó helyzetek megoldásához és a csoport szabályaihoz való könnyebb alkalmazkodáshoz. Én- könyv készítésével segítjük a gyerekeket az önmaguk és a környezetük megismeréséhez.
Fontos volt, hogy a gyerekeket tanulási helyzetbe hozzuk, ez valakinél rövidebb, valakinél hosszabb időt vett igénybe. A bő félév elteltével minden gyerek szépen megismerte és tartja, csinálja a napirendjét.
Fontos alapot szeretnénk nyújtani az önkiszolgálás tanításával, hogy a későbbiekben minél önállóbbak legyenek a gyerekek.
Kézműves tevékenységek alkalmával ismerkedünk az eszközök használatával, vágunk ragasztunk festünk.
Tankonyhán cipót sütünk, karácsonykor mézeskalácsot készítettünk.
Napi rendszerességgel sétálunk, környékbeli játszóterekre látogatunk. Piacon gyümölcsöket vásárlunk.
A tanulás mellett iskolán kívüli programokkal is színesítettük a gyerekek mindennapjait. Lovagoltunk, kirándultunk a kecskeméti Vadaskertbe, Parkerdei természetjárás.
Az iskolai programokban, ünnepeken szívesen és kellő biztonsággal tudtunk részt venni. Örülünk, hogy a gyerekek érdeklődnek a közös programok iránt és nem okoz gondot nekik a sok ember és inger, a megfelelő felkészítéssel az aktuális programok előtt.
Távlati céljaink a mindennapi életben jól használható praktikus ismeretek tanítása, gyakorlati tapasztalatok szerzése és a nagyobb fokú önállóság kialakítása, hogy biztonságban megtalálhassák helyüket a környezetükben.