Gyógypedagógiai nevelési-oktatási intézményként kiemelten fontosnak tartjuk a kompetencia alapú oktatást, az egyéni képességekre épülő differenciált fejlesztést, a bizalomra épülő stressz mentes iskolai légkör megteremtését. Már óvodai csoportjainkban érvényesül a koragyermekkori intervenciós szemlélet, gyermekeink fejlődésének segítésére Rosta Katalin által kidolgozott speciális óvodai nevelő programot alkalmazzuk. Általános iskolai évfolyamainkon kooperatív tanulási technikákkal és projektmódszerrel dolgozunk. Az értelmileg akadályozott tanulóknál sérülés- specifikus módszerekkel oktatunk.
A nevelőtestület több munkacsoportot is létrehozott a hatékonyabb belső kommunikáció és oktató munka segítésére (Óvodai Munkaközösség, Tanulásban akadályozottak Munkaközössége (Alsó- és Felső Tagozat), Értelmileg akadályozottak Munkaközössége, Készségfejlesztő Iskola és Fejlesztő Nevelés-Oktatást Végző Munkaközösség). Tantestületünk a továbbképzések, a pályázatokban való részvétel területén, innovatív módon vesz részt. Tevékenységüknek köszönhetően több nyertes pályázat is volt pl. Cetelem-zöld suli, Határtalanul („Tanulmányi kirándulás hetedikeseknek”), EFOP-3.3.5-17-2017-0029 Korszerű pedagógiai módszerek alkalmazását segítő Iskolai Közösségi Program Kísérleti megvalósítása a Kecskeméti Tankerületi Központban, illetve 2022. tavaszán az Iskolakert-Fejlesztési Program sikeres pályázata.
Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézményként széleskörű a feladatellátás. Utazó logopédusok, gyógytornászok látják el az óvoda és az iskola tanulóinak és a környező települések intézményeibe járó gyermekeket. A gyógypedagógusok a saját keretek mellett, SNI-s tanulók rehabilitációját utazó hálózatban is ellátják más intézményekben. A súlyos-halmozottan fogyatékkal élők otthonukban kapják meg a fejlesztő nevelést.